Bannerová reklama FAQ

Nenacházíte odpověď na svou otázku?
Napište nám


 Mohu si změnit své přihlašovací údaje?

Své přihlašovací údaje si můžete změnit  na takové, které pro Vás budou lehce zapamatovatelné. V uživatelské sekci Vašeho účtu na stránce Přehled uživatelů kliknete na odkaz editovat údaje uživatele - tabulka dole. Zadáte aktuální heslo, kterým jste právě přihlášen a nové přihlašovací jméno a nové heslo - uložit. Měnit můžete oba údaje současně, nebo jen jeden z požadovaných údajů. Po změně se do uživatelské sekce přihlaste s novými údaji.

Jak se mohu ze systému BillBoard odhlásit?

Odkaz pro odhlášení z uživatelského rozhraní byl v minulosti odstraněn. Bylo to z toho důvodu, že nové verze MSIE přestaly podporovat technologii, která odhlášení umožňovala. Odhlášení je možné provést "ručně" a to tak,  že se zavřou všechna okna prohlížeče.

Jak mohu zakázat zobrazování konkrétního banneru na svých stránkách?

Na banner, který se u vás nemá zobrazovat, klikněte a získanou cílovou URL vložte do kolonky URL ve formuláři, který se objeví po kliknutí na odkaz Katalog v menu Bannery. Systém vám vyhledá kategorii, do které je daný banner zařazen (zde zjistíte i ID účtu, na kterém je banner nasazen). Potom klikněte na odkaz Servery - přehled serveru. V přehledu klikněte na ikonku tužky u serveru, na kterém banner chcete zakázat a v editaci serveru na odkaz Editovat zakázané kategorie. Zde vyberete kategorii, kterou chcete zakázat a nastavení uložíte. Od tohoto okamžiku by se daný banner u vás neměl zobrazovat. Upozorňujeme ale, že pokud některé kategorie na svém serveru zakážete,  nebudou se vaše bannery v těchto kategoriích zobrazovat.

Lze naspořené kredity prodat?

Prodej naspořených kreditů nám, jako provozovateli nebo jinému členu systému možný není. Prodat lze jen placené kredity. Z naspořených kreditů lze udělat placené tak, že nám zaplatíte 20 Kč za každých 1000 kreditů, které budete chtít změnit. Placené kredity potom můžete prodat za jakoukoli cenu jinému uživateli systému BillBoard (napíšete nám číslo jeho účtu a my tam kredity převedeme). Jiný prodej naspořených kreditů pravidla systému neumožňují. Pokud objevíme jiný prodej naspořených kreditů, než je povolen, přijdou obě strany
o všechny kredity a bude jim ukončeno členství.

Jaký je rozdíl mezi výměnnou a naspořenou kampaní?

Výměnná kampaň:
Pokud nespoříte (máte nastaveno 0% spoření ze serveru), tak se získané kredity automaticky průběžně přímo spotřebovávají ve výměnné kampani. Výměnná kampaň má především sloužit k okamžité spotřebě průběžně získávaných kreditů (pak ve statistikách serveru vidíte, kolik kreditů jste získal/a a ve statistikách výměnné kampaně vidíte,  kolik impresí vašich bannerů bylo za dané množství kreditů provedeno).
Naspořená kampaň:
U naspořené kampaně nastavujete počet kreditů, které se mají v průběhu kampaně spotřebovat a ty se samy
z banky "vytáhnou",  pokud tam jsou či v budoucnu budou! Naspořenou kampaň lze nastavit i pro množství kreditů, které ještě nemáte naspořené, ale předpokládáte, že se ze zobrazování na serverech naspoří. 
V naspořené kampani je názorně vidět, kolik kreditů ještě bude z banky v budoucnu převedeno, kolik čeká na spotřebu a kolik již bylo spotřebováno.

Jak dlouho trvá aktivace banneru?

Obecně lze říci,  že aktivace trvá několik hodin, čas aktivace by však neměl přesáhnout 24 hodin (kromě víkendu). Obvykle to však bývá cca 2-5 hod.

Jak mohu vložit flash banner?

Možnost vkládání flashové verze banneru je automaticky dostupná pouze pro majitele stříbrných a zlatých účtů. Za určitých podmínek může být vložení povoleno i na bronzovém účtu (s touto žádosti kontaktujte support@billboard.cz).
Flash banner se vkládá jako alternativa IMG banneru (GIF/JPG/PNG). To znamená, že nejdříve je třeba vložit IMG verzi, která se zobrazí v případě, že flash není na straně klienta podporován. Po vložení IMG verze se ocitnete na stránce Editace banneru, kde se zadává URL, popisek atd. a zde také naleznete formulář pro vložení flash verze.
Nejdříve si ovšem ve spodní častí této stránky přečtěte, jakým způsobem je třeba ve flashi definovat akci clickthru, která zajistí správné přesměrování na cílové stránky přes systém BillBoard.

Na jaké kategorie můžu kampaň zacílit?

Na adrese http://kategorie.billboard.cz/ naleznete seznam kategorií, do kterých je možné oborově cílit v rámci reklamní sítě BillBoard.cz.

Na kterých serverech se můj banner zobrazil?

Konkrétní seznam serverů, na kterých se vaše reklama zobrazila v systému není. Systém BillBoard pracuje vždy s kategoriemi, které obsahují tři a více serverů, nikoliv s prostorem jednotlivých serverů. Proto je ve statistikách možné zjistit pouze kategorie stránek, kde se banner zobrazil. Pokud vás zajímá, které servery či jejich sekce jsou v konkrétní kategorii, můžete využít Katalog serverů v uživatelské sekci (v menu vlevo).

Jak dlouho jsou dostupné detailní statistiky?

Detailní statistiky jsou dostupné po dobu 30 dnů.

 Jaké jsou podmínky pro získání stříbrného účtu?

1. Striktní dodržování pravidel, obzvláště těch dotýkajících se zobrazování bannerů.
2. Správné rozdělení vašich serverů do sekcí a jejich zaražení do co nejlépe odpovídajících kategorií, nejlépe na nižší úrovni, než je ta nejvyšší. Máte-li např. server, který je částečně o mobilech a částečně o počítačích, je potřeba jej rozdělit na dvě sekce, z nichž jednu zařadíte do kategorie příslušející pod počítače, druhou pod mobily. Kódy z příslušné sekce pak vložíte na odpovídající stránky. V žádném případě není možné zařazovat sekce do vícetématických kategorií nebo PEL-MEL! Vaše sekce nesmí být ani v kategorii Nezařazeno.
3. Nabídka kvalitního reklamního prostoru ostatním členům - tato podmínka má tři častí:
a)   stránky by měly být designově alespoň trochu na výši,. Ne stránky vytvořené ve Wordu či na základě      předdefinovaných šablon MS FrontPage.
b)    bannery by měly byt umístěny tak, aby byla velká pravděpodobnost,  že budou návštěvníky zhlédnuty. To nutně neznamená, že musí být nahoře, ale pokud jsou umístěny dole, měly by být např. těsně za koncem článku.
c)    rozsahem je za kvalitní reklamní prostor považováno zobrazování v rámci více než jedné sekce na minimálně  dvou serverech.

 Jaké jsou podmínky pro získání zlatého účtu?

Zlatý účet mohou získat členové jen výjimečně a to v případech, že pro systém nebo jeho členy vykonají, či přinesou něco opravdu výjimečného, či jsou pro členy a systém obzvláštním přínosem. Je to tedy účet více méně za odměnu a je přidělován jen velmi velmi zřídka.

Intextová reklama FAQ

Je možné blokovat konkurenční inzerenty?

Ano, v systému BillBoard máte možnost blokovat konkurenční inzerenty dle slova v v jejich reklamních formátech – bublině. Počet zablokovaných konkurentů není omezen.

Co je pevná cena?

Cena, která bude účtovaná inzerentovi za každé kliknutí/impresi. Lze ji navýšit, po navýšení ji lze snížit, avšak pouze na systémem přednastavenou minimální částku.

Co je pohyblivá cena?

Cena, která podléhá aukčnímu modelu. Model platby za klik/impresi, který ovlivňuje sám inzerent výši nabídnuté ceny, kterou stanoví. Nabídnutá cena nesmí klesnout pod minimální úroveň. Aukční model funguje na principu vyhodnocování jednotlivých inzerentů na základě jejich nabízené ceny a CTR, kterého dosahují. Respektuje vámi nastavenou maximální nabízenou cenu, kterou nikdy nepřekročí. Výsledná cena není nikdy větší než největší maximální nabízená cena inzerentů, kteří v aukci prohráli. Za kliknutí/zobrazení vaší reklamy zaplatíte maximální částku uvedenou u konkrétního slova, většinou však méně.

Jak mohu zvýšit efektivitu kampaně?

Zadejte více klíčových slov, čím více souvisí obsah bubliny s klíčovým slovem, tím vyšší je efektivita reklamy. Zvyšte maximální nabídnutou cenu za kliknutí/zobrazení. Využijte možnost exkluzivní koupě daného klíčového slova.

Kde najdu nápovědu k práci s kampaněmi?

Nápovědu ke správě kampaní a funkcím systému najdete v horní části stránky. Další nápověda je skryta pod konkrétními pojmy (jedná se o pojmy přerušovaně podtržené, při najetí myši nad takový odkaz se zobrazí malý otazníček). Po kliknutí na takto podtržený pojem se zobrazí nápověda.

Kolik bublin mohu v jedné kampani zobrazovat?

Počet bublin není v kampani omezen. U každé bubliny můžete nastavit zobrazování nad různými klíčovými slovy.

Kdy jsou bubliny aktivovány?

Pokud bubliny neodporují pravidlům systému BillBoard, jsou aktivovány našimi administrátory.  Aktivace probíhá průběžně během dne. V případě, že vytvoříte bubliny v průběhu víkendu nebo státního svátku, jsou aktivovány nejbližší pracovní den.

Co je exkluzivita?

Exkluzivita zajišťuje rezervaci klíčového slova pouze pro vás. Exkluzivitu si kupujete na určité časové období. Platíte denní paušál bez ohledu na počet kliků a zobrazení bubliny.

Jak rychle je aktivován uživatelský účet Intextové reklamy?

Po zaregistrování na našich stránkách www.billboard.cz bude Váš účet ihned aktivován a ihned můžete začít
s registrací dalších webových stránek nebo založením dalších kampaní.

Kdy jsou webové stránky aktivovány?

Pokud stránky neporušují pravidla systému BillBoard, jsou aktivovány našimi administrátory. Aktivace probíhá průběžně během dne. V případě, že si webové stránky zaregistrujete v průběhu víkendu nebo státního svátku, může se doba aktivace prodloužit.

Kolik serverů můžu zaregistrovat?

Záleží pouze na vás, kolik serverů budete chtít zaregistrovat. Počet registrovaných serverů není v systému omezen.

Jaké jsou výdělky za zobrazování Intextové reklamy?

Majitelům webových stránek je vyplácena odměna 50% z příjmů po odečtení nákladů. Minimální částka pro vyplacení odměny je 500,- Kč. S koncem každého kalendářního roku jsou potenciální výdělky vypláceny nebo odepisovány (v případě neuzavřené smlouvy) v libovolné výši, po odečtení administrativních poplatků.

Jakým způsobem se výdělky vyplácejí?

V případě, že byste chtěli vyplatit výdělky za zobrazování Intextové reklamy, by na vašem uživatelském účtu měl být zůstatek minimálně 500,- Kč. Pro vyplacení odměn musí být vaše webové stránky aktivovány a musíte mít podepsanou smlouvu o spolupráci. Jste-li firma naleznete smlouvu ZDE. Jste-li občan naleznete smlouvu ZDE.

Kolik formátů bublin mohu zobrazovat na zaregistrovaných stránkách?

Záleží pouze na vás, zdali chcete zobrazovat všechny reklamní formáty – text, logo, flash, video – nebo jen některé z nich. Nastavení zobrazování typů bublin na vašich serverech najdete zde. Nezapomeňte, že zobrazováním všech typů bublin zvyšujete efektivitu svých výdělků.

Nenalezli jste odpověď na svou otázku? Napište nám.

Vyplňte následujíci:

Vyberte, kterých služeb se váš dotaz týká: